14.1.13

Fanikamaa

Olen vähän yllättynyt, että niin moni lähipiirini vekara on ihan haltioissaan Tuomas-veturista. On se kai vähän edistyneempi kuin Teletapit, mutta silti. Tietenkin minun mielestäni skidien pitäisi tykätä Nils Holgerssonista ja Tao Taosta, koska minäkin pidin silloin kun olin pieni.


Pitivätpä lapset mistä tahansa, on fanikaman itse tekeminen tänä päivänä paljon helpompaa kuin minun lapsuudessani. Googlasin parit Tuomaksen kuvat, siirsin kankaansiirtoaineella kankaalle ja surautin kiinni pussukan kylkeen ja liimasin heijastinnapille. Paljon on tekniikka kehittynyt sitten 80-90-luvun taitteen, jolloin leikkasin taiten Suosikista New Kids On The Blockin -kuvia ja liimasin kuvia vanhojen rintanappien päälle kontaktimuovilla. Ja Tukholman-risteilyllä kannoin taskurahani Punkt Shopiin, josta sai NKOTB-kangasmerkkejä, joita hyvä jos raaski mihinkään ommella.

3 kommenttia:

Paula kirjoitti...

Tykkään etenkin rintanapeista, ne ovat helppoja ja kivoja juttuja. Mietin vain, että toivottavasti ei tule sanomista tavaramerkkiasioista tms., toki silloin kuin näitä tekee omaksi iloksi ei asian pitäisi niin vakavaa olla. Ja NKOTB-merkit muistan!

Koska suku on pahin, olen haastanut sinut blogihaasteeseen, vaikka vannoin että näihin kiertojuttuihin en itse mukaan lähtisi...
http://www.papupatasi.blogspot.fi/2013/01/11-asiaa.html

Katri kirjoitti...

Juu, oon vetänyt rajan siihen, että omaksi iloksi yhden tai kaks jos tekee, niin se tuskin haittaa, mutta myyntiin tai sarjatuotantona en kyllä puuhais.

Kiitti haasteesta, oon tyypillisesti aika laiska niiden kanssa, mutta katsotaan...

Elli kirjoitti...

hyvä idea :) on meilläkin yksi samanmoinen fanitus kotona!