24.12.12

24 - Nörttien ovikranssi

On viimeisen luukun aika! Sen kunniaksi toivotetaan joulu tervetulleeksi huusholliin ovikranssilla. Ovikranssit ovat kovin usein kovin imeliä tai sitten ihan tusinakamaa - joko havuja tai risuja. Vielä kuukausi sitten ajattelin, etten koskaan laita kranssia ulko-oveeni. Vaan toisin kävi. Mutta tämähän ei kyllä teknisesti ottaen ole kranssi, koska kyseessä ei ole reikäleivänmuotoinen viritys.


Tarvitset: Hama-helmiä, hama-helmialustan, leivinpaperia, vanhan tietokoneen grafiikkakortin, vanhan näppäimistön näppäimiä, kulkusia, rautalankaa, softista ja kuumaliimapistoolin tai jotain muuta pitävää liimaa. Lisäksi: Silitysrauta ja -lauta, sivuleikkurit tai huonot sakset rautalangan leikkaamiseen.


Muotoile hama-helmistä 8-bittistä tietokonegrafiikkaa muistuttavia kuvatuksia. Aiheet saavat olla jouluisia. Kiinnitä hama-helmi-kuviot leivinpaperin läpi silittäen.


Pese näppäimet rasvasta ja liasta, ja muotoile niistä jouluinen tervehdys. Leikkaa softiksesta sopivia suiruja ja tee rei-ittimellä reikiä säännöllisten välien päähän toisistaan. Töki näppäimet softiksen läpi.


Liimaa tervehdystekstit näppäinten tapeista kiinni grafiikkakorttiin.


Liimaa hama-helmi-koristeet paikoilleen. Kiinnitä kulkuset ja loput hama-helmi-korsteet rautalangalla. Tee rautalangasta hihna, jolla koko hökötyksen voi kiinnittää naulaan ja oveen.


Oikein huippua joulua!

Suuri kiitos kaikille joulukalenteria seuranneille - tätä on ollut aivan hulvattoman hauskaa tehdä. Huippuhomma pitää nyt pienen ja ansaitun joulutauon. Blogi ja Facebook jatkavat päivittymistä pyhien jälkeen - ensin joululahjatuotoksilla, ja sitten vähän verkkaisemmalla normitahdilla kuin nyt joulukuussa.

8 kommenttia:

  1. Kiitos ihanasta joulukalenterista! Tää viimeinen kyllä kruunasi kaiken. Hyvää joululomaa.

    VastaaPoista
  2. Anonyymi11:59

    Kiitos joulukalenterista ja uusista vinkeistä. Hyvää Joulua ja lomaa sinulle =) -tuula-

    VastaaPoista
  3. Hyvää joulua teillekin, morso ja tuula!

    VastaaPoista
  4. Hiv hauska! Ja muutenkin nämä sun joulukalenteri vinkit oli kivoja :)

    VastaaPoista
  5. Haaa ei ollu tarkoitus sanoa hiV vaan hih :D

    VastaaPoista
  6. Kiitos Jonna! HiH hiH :)

    VastaaPoista
  7. tosotositosi hyvä ovikoriste, pitääpä laittaa mieleen.

    VastaaPoista
  8. Laita ihmeessä, Jokke! Hakkaa naapurien ovikoristeet mennen tullen :)

    VastaaPoista